fbpx

5 idéer för påskmat som sökord och content

5 idéer för påskmat som sökord och content

Det går att nischa in sig på det mesta. Idag tittar vi på hur vi söker när det gäller påskmat. Mer specifikt. Vem vi söker “påskmat för…”

Vi har tittat på hur vi i Sverige använder Google för att få uppslag om påskmat till. Genom att titta på ordet “påskmat för” så kunde vi hitta ett par olika kombinationer.

Tips på läsning

Söktrender: Köpa påskgodis online & göra eget påskgodis

5 sökords-tips för Bageri hemsidan

Vad kan du göra med detta?

Är man en restaurang eller catering firma så kan man använda dessa på hemsidan för att eventuellt få in kunder. 

Är man en bloggare, vloggare eller annan typ av influencer eller liknande kan man använda dessa som uppslag som content.

5 sökords/content idéer för påskmat

  • Påskmat för många
  • påskmat för två
  • Påskmat för barn
  • Påskmat för diabetiker
  • påskmat för vegetarianer

 

Senaste inläggen

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Definiera Målgrupp Att rikta in sig på rätt målgrupp är avgörande för att skapa ett framgångsrikt nyhetsbrev. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att ett bra nyhetsbrev börjar med att förstå vem som läser det. Identifiera läsaren För oss är det viktigt att känna till vem som läser våra nyhetsbrev. Det handlar om att identifiera […]

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Kontakta oss