Det är spännande att jobba med sökmotoroptimering och hemsidor. Av många anledningar. En stor anledning är att vi får lära oss om nya branscher och företag. Genom åren har vi träffat företag som sysslar med allt från trädgårdsplanering till godisbutiken runt hörnet. Alla branscher har sina utmaningar.
Det vi kan hjälpa till med i de flesta fallen är synligheten. Att sätta företaget i synfältet när en potentiell kund söker efter just varan eller tjänsten som våra kunder erbjuder. Förr i tiden fick vi slå upp gula sidorna för att hitta en leverantör. Nu blir det sökmotorer som Google vi vänder oss mot istället.
Nu senast var det ett företag från Skåne som levererade undertak som kontaktade oss. För oss här på webbyrån var det något helt nytt som vi fick googla fram vad undertak betyder.
Så här definierar Wikipedia det.
“Ett undertak är, till skillnad från innertak, det invändiga tak som monteras i ett rum eller en lokal med ett mindre eller större mellanrum till ovanliggande takstolar eller det ytskikt som klär takstolarna”
Fördelar är att det dels blir lite snyggare. Men också för att ljudnivån och akustiken blir bättre i ett rum.
Se där. Där fick i alla fall vi. Lära oss något nytt.