fbpx

En sak i taget. Vad börjar vi med?

När det är dags att dra igång en hemsida. Är det oftast väldigt många olika frågor som behöver ställas. Allt från hur hemsidan designmässigt ska se ut. Till hur sidan ska navigeras och dess innehåll.

Vår anfallsvinkeln, om man får kalla det så, är nästan alltid är var hemsidan ska dyka upp på Google. Så vi går igenom några frågor i vår process.

Vilka sökord finns det?
Vilka sökord är bäst?
Hur många söker på sökordet?
Vad är det för typ av sökord? Exempelvis är det ett “money keyword”?
Vad behöver vi för att uppnå de sökorden?
Är det värt att lägga ner energi och tid på att uppnå dessa?

Vi gör research med hjälp av olika online verktyg som underlättar allt detta. Det blir en mer analytisk startpunkt för oss som lägger grunden till hur hemsidan egentligen ska se ut och fungera.

Här får design och funktion sitta lite i baksätet. Även om det också har en påverkan. Men hos oss är det sökmotoroptimeringen som får styra och ställa i första hand.

Senaste inläggen

Attrahera kunder

Attrahera kunder

– nyckeln till framgång för ditt företag Som företagare är din viktigaste uppgift att attrahera kunder. Det handlar inte bara om att hitta kunder, utan snarare att göra det möjligt för kunderna att hitta dig. För om kunderna inte ens vet att du existerar, hur ska de då kunna välja dina produkter eller tjänster? Det […]

Google’s December Update 2024

Google’s December Update 2024

I december 2024 gjorde Google en stor uppdatering av sina algoritmer, vilket påverkade hur webbplatser rankas i sökresultaten. För lokala företag i Sörmland innebär detta att det är ännu viktigare att ha en uppdaterad och relevant hemsida. Vad ändrades?Uppdateringen fokuserade på att ge användarna mer relevanta och kvalitativa sökresultat. Det betyder att om din hemsida […]

Kontakta oss