fbpx

En sak i taget. Vad börjar vi med?

När det är dags att dra igång en hemsida. Är det oftast väldigt många olika frågor som behöver ställas. Allt från hur hemsidan designmässigt ska se ut. Till hur sidan ska navigeras och dess innehåll.

Vår anfallsvinkeln, om man får kalla det så, är nästan alltid är var hemsidan ska dyka upp på Google. Så vi går igenom några frågor i vår process.

Vilka sökord finns det?
Vilka sökord är bäst?
Hur många söker på sökordet?
Vad är det för typ av sökord? Exempelvis är det ett “money keyword”?
Vad behöver vi för att uppnå de sökorden?
Är det värt att lägga ner energi och tid på att uppnå dessa?

Vi gör research med hjälp av olika online verktyg som underlättar allt detta. Det blir en mer analytisk startpunkt för oss som lägger grunden till hur hemsidan egentligen ska se ut och fungera.

Här får design och funktion sitta lite i baksätet. Även om det också har en påverkan. Men hos oss är det sökmotoroptimeringen som får styra och ställa i första hand.

Senaste inläggen

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Definiera Målgrupp Att rikta in sig på rätt målgrupp är avgörande för att skapa ett framgångsrikt nyhetsbrev. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att ett bra nyhetsbrev börjar med att förstå vem som läser det. Identifiera läsaren För oss är det viktigt att känna till vem som läser våra nyhetsbrev. Det handlar om att identifiera […]

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Kontakta oss