fbpx

Framgångsrika personer har vanan att göra saker som förlorare inte gillar

Så vi gillar att läsa en del på webbyrån. En av flera böcker vi läser nu är “The 7 habits of Highly Effective People”. Där i ligger ett citat som är taget från en författare vid namn E.M. Gray, som står ut lite extra.

Och vi citerar lite löst:

“Framgångsrika personer har vanan att göra saker som förlorare inte gillar.” Sen fortsätter det. ” Dom gillar inte heller att göra sakerna nödvändingsvis. Men deras ogillande är underordnade styrkan av deras ändamål / purpose. “

Nu finns det ju såklart olika saker det går att vara framgångsrik på. Det finns också bra vanor och det finns dåliga vanor.

Men själva essensen att först veta vad det är vi vill. För att sedan upprepa något vi kanske ogillar för att komma fram till vårt mål. Det ligger mycket i det. En enkel sak som snabbt kommer upp i våra funderingar är träning, exempelvis. Det kanske inte är det roligaste för många. Men ändamålet är ändå det som överordnar hur vi “känner”.

För att knyta det ännu mer närmare det vi gör om dagarna. Det är flertal vi har stött på som kanske känner att hålla på med hemsidor och sökmotoroptimering är frustrerande och kanske otroligt tråkigt. Visst. Stundtals kan vi känna likadant. Men vi har vanan inne. Varje dag sätter vi oss och gör det vi behöver göra. Från analys till att skriva texter. Det är sånt som gör oss framgångsrika på det vi gör.

Titeln på boken “The 7 habits of Highly Effective People” måhända kan tyckas lite säljig. Men vi tycker den har ett bra djup och intressanta tankegångar som går ihop med mycket annat vi känner till. Rekommenderas.

Senaste inläggen

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Förstå din Målgrupp Att få besökare att omvandlas till kunder på din webbshop börjar med en sak: att verkligen förstå vilka de är. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att nyckeln ligger i att identifiera och tillgodose våra kunders behov, för det är när vi ger dem vad de vill ha som magin verkligen händer. […]

Kontakta oss