Googles november uppdatering har gått live, och många är nyfikna på vad detta innebär för deras webbplats. Det är viktigt att förstå effekterna av Google-uppdateringen innan man gör några förändringar. I det här blogginlägget går vi igenom vad vi hittills vet om Googles november uppdatering.
Google har bekräftat att en uppdatering av sökalgoritmen började införas i lokala sökresultat i slutet av november och avslutades den 8 december.
Uppdateringen innebär en ”ombalansering” av de ranking kriterier som Google tar hänsyn till när det gäller lokala sökresultat.
Uppdateringen kallas November 2021 local search. Även om uppdateringen inte kom att märkas av förrän i början av december.
Här hittar ni Googles egna bekräftelse på uppdateringen.
Our November 2021 local search update has concluded. It began Nov 30 and ran through Dec 8. It involved a rebalancing of various factors we consider in generating local search results. General guidance for businesses remains the same as covered here: https://t.co/uyXFfmUEIR
— Google Search Central (@googlesearchc) December 16, 2021
Exakt hur det har tweakats vet vi inte exakt. Men som vanligt gäller kriterierna för lokala söket att man är
A) Har ett lokalt företag
B) Befinner sig Geografiskt i området som man vill täcka
C) Uppdaterad hemsida med relevant information.
Vi är ett företag inom digital marknadsföring med fokus på webbsidor, SEO och onlineannonsering.