fbpx

Hur du skapar iögonfallande landningssidor för din webbplats

Det hävdas att det första intrycket gör stor skillnad. Det är inte annorlunda när det gäller landningssidor för företag.

Även om du lyckats få in besökare till din sida med hjälp av sökmotoroptimering, rätt typ av annons eller någon annan marknadsföringstaktik – om besökarna inte är imponerade av vad de ser när de först landar på din sida är det troligt att de klickar bort och aldrig kommer tillbaka.

Att skapa en iögonfallande landningssida är viktigt om du vill göra ett gott intryck på potentiella kunder och övertyga dem om att stanna kvar tillräckligt länge för att lära sig mer om dig och ditt företag.

Här kommer 6 tips på hur du kan skapa en iögonfallande landningssida för din webbplats:

1. Använd högkvalitativa bilder som är relevanta för ditt erbjudande

När det gäller att skapa en iögonfallande landningssida är det viktigt att använda högkvalitativa bilder. Bilder som är relevanta för ditt erbjudande och som fångar betraktarens uppmärksamhet hjälper till att övertyga dem att stanna kvar och lära sig mer om ditt företag.

Sörmlands Webbyrå använder vi vår egen fotograf för att ta riktigt bra bilder för våra kunder. Det är trots allt viktigt att bilden på webbplatsen återspeglar företaget på ett bra sätt.

2. Skriv en uppmärksammande rubrik

Rubriken är det första som besökarna ser när de landar på din sida, så det är viktigt att den är viktig. En iögonfallande rubrik hjälper till att övertyga besökarna att stanna kvar och lära sig mer om ditt företag.

Några tips för att skriva en iögonfallande rubrik:

  • Håll den kort och tydlig
  • Använd starka ord som”upptäcka”, ”låsa upp” eller ”omvandla”
  • Använd siffror eller statistik

3. Använd positiva kundrecensioner och vittnesmål

Om du har nöjda kunder kan du visa upp deras recensioner och vittnesmål på din landningssida. Positiva kundomdömen hjälper till att skapa förtroende och trovärdighet, vilket är viktigt när du ska övertyga någon att göra affärer med dig .

4. Använd en stark uppmaning till handling

En stark uppmaning till handling är avgörande om du vill omvandla besökare till leads eller kunder. Din uppmaning till handling ska vara tydlig och kortfattad och berätta för besökarna vad du vill att de ska göra härnäst. Några exempel på starka uppmaningar till åtgärder:

  • ”Anmäl dig till vårt nyhetsbrev”
  • ”Ladda ner vår e-bok”
  • ”Få en gratis offert”

5. Håll landningssidan enkel och fokuserad

Håll sidan fokuserad på ett enda erbjudande och se till att allt som finns på sidan är relevant för erbjudandet. För mycket information kan vara överväldigande och förvirrar bara besökarna.

6. Använd kontrasterande färger för maximal effekt

Att använda kontrasterande färger är ett bra sätt att få din landningssida att sticka ut. Kontrastrika färger hjälper till att fånga betraktarens uppmärksamhet och gör det lättare för dem att fokusera på din uppmaning till handling.

Senaste inläggen

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Definiera Målgrupp Att rikta in sig på rätt målgrupp är avgörande för att skapa ett framgångsrikt nyhetsbrev. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att ett bra nyhetsbrev börjar med att förstå vem som läser det. Identifiera läsaren För oss är det viktigt att känna till vem som läser våra nyhetsbrev. Det handlar om att identifiera […]

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Kontakta oss