fbpx

Så skaffar du Google My Business

I den här guiden så ska vi berätta hur man gör för att skaffa Google My Business till ditt företag. Vi är ett företag som arbetar med digital marknadsföring med fokus på SEO, onlineannonsering och webbsidor och vi använder oss utav Google My business som är ett av alla våra verktyg för att nå ut till potentiella kunder.

Med ett Google My Business konto på Google så kan du registrerar ditt företag kan kostnadsfritt och nå ut till fler kunder och synas på Google.

Att skapa ett Google My Business konto är inte svårt och det tar cirka 20 minuter att genomföra alla steg. 

Här nedan så kan du läsa hur man gör för att skaffa Google My Business steg för steg.

Så gör du för att skaffa Google my business

  1. Första steget är att du öppnar din webbläsare och loggar in på ditt Google Konto för ditt företag. Om du inte har ett Google konto så kan du skapa ett här: support.google.com/accounts 
  2. Sen så besöker du in på: www.google.com/intl/sv_se/business
  3. När du har kommit till Google My Business hemsidan så trycker du på knappen “Hantera nu” som du hittar högst upp till höger.
  4. Sen anger du ditt företagsnamn och trycker Enter på tangentbordet eller på namnet som står i rutan under.
  5. Sen trycker du på nästa om du samtycker till deras användarvillkor och integritetspolicy.
  6. Efter det så kommer du få frågan om du vill lägga till en plats som kunderna kan besöka, t.ex en butik eller ett kontor? Tryck Ja eller Nej beroende på om du vill visa din plats.
  7. Trycker du Ja så kommer du nu att få fylla i dina adress. När du gjort det så trycker du på nästa.
  8. Om du inte vill visa din plats och har valt Nej så kommer du nu få att fylla i dina serviceområden. Det går bra att hoppa över denna punkt då du kan ange dina serviceområden senare. Tryck på nästa.
  9. Sen ska du ange vilken region som företaget är baserat. När du är klar så trycker du Nästa.
  10.  Sen så ska du fylla i telefonnummer och webbplats. Sen trycker du på Nästa.
  11. Sen så ska du välja vilken bransch som ditt företag är i. När du har valt rätt bransch så trycker du på nästa.
  12. Sista steget är att verifiera och sen har du skapat ett Google My Business konto.

När man använder Google My Business så finns det ett flertal olika inriktningar som du kan välja mellan och Google kommer att anpassa Google My Business till den bransch som du är inom.

Senaste inläggen

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Förstå din Målgrupp Att få besökare att omvandlas till kunder på din webbshop börjar med en sak: att verkligen förstå vilka de är. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att nyckeln ligger i att identifiera och tillgodose våra kunders behov, för det är när vi ger dem vad de vill ha som magin verkligen händer. […]

Kontakta oss