fbpx

Skala ner och fokusera på färre saker

En sak som vi tycker är återkommande i företagande, livet och såklart hemsidor och sökmotoroptimering. Är att kunna fokusera på det som är viktigt.

Vi har begränsat med tid. Begränsat med energi. Begränsat med resurser. Ja. Det finns helt enkelt saker som gör att vi inte har möjlighet att alla de saker som vore roligt.

När det kommer till sökmotoroptimering exempelvis, så finns det nästan oändlig antal sökord att sökmotoroptimera på. Men däremot är bra sökord begränsade.

Med “bra” tänker vi ur det relativa perspektivet.  Beroende på vilken nisch man är i. Det geografiska området. Hur konkurrensen ser ut. Vad är det som i sluten ger positiv ROI helt enkelt. Vi vill lägga krutet där vi får mest PANG för pengarna.

Risken finns annars att man tunnar ut sina ansträngningar för mycket. Utan att veta vad som faktiskt ger då bäst avkastning.

Det är därför det ibland kan vara nyttigt att stanna upp och se att fokus ligger på rätt saker.  Både i företagandet. Livet och såklart hemsidor och sökmotoroptimering.

Senaste inläggen

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Förstå din Målgrupp Att få besökare att omvandlas till kunder på din webbshop börjar med en sak: att verkligen förstå vilka de är. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att nyckeln ligger i att identifiera och tillgodose våra kunders behov, för det är när vi ger dem vad de vill ha som magin verkligen händer. […]

Kontakta oss