fbpx

Skala ner och fokusera på färre saker

En sak som vi tycker är återkommande i företagande, livet och såklart hemsidor och sökmotoroptimering. Är att kunna fokusera på det som är viktigt.

Vi har begränsat med tid. Begränsat med energi. Begränsat med resurser. Ja. Det finns helt enkelt saker som gör att vi inte har möjlighet att alla de saker som vore roligt.

När det kommer till sökmotoroptimering exempelvis, så finns det nästan oändlig antal sökord att sökmotoroptimera på. Men däremot är bra sökord begränsade.

Med “bra” tänker vi ur det relativa perspektivet.  Beroende på vilken nisch man är i. Det geografiska området. Hur konkurrensen ser ut. Vad är det som i sluten ger positiv ROI helt enkelt. Vi vill lägga krutet där vi får mest PANG för pengarna.

Risken finns annars att man tunnar ut sina ansträngningar för mycket. Utan att veta vad som faktiskt ger då bäst avkastning.

Det är därför det ibland kan vara nyttigt att stanna upp och se att fokus ligger på rätt saker.  Både i företagandet. Livet och såklart hemsidor och sökmotoroptimering.

Senaste inläggen

5 tips för bättre metabeskrivningar

5 tips för bättre metabeskrivningar

Att skapa effektiva metabeskrivningar kan göra stor skillnad för sökresultatens synlighet och klickfrekvens. Nedan undersöker vi två viktiga delar: relevans med SEO och korrekt längd samt tydligt språkbruk. Relevans och Sökmotoroptimering Relevans i metabeskrivningar är avgörande för att fånga rätt trafik till webbplatsen. När vi skapar en metabeskrivning börjar vi med att matcha användarens sökintention. […]

6 tips för en bättre landningssida

6 tips för en bättre landningssida

Grundläggande av landningssidor En landningssida är en viktig del av marknadsföringsstrategin för företag som vill förbättra konverteringar. Vi fokuserar på tydliga mål och effektiv användning. Vad är en landningssida? En landningssida är en webbsida som är utformad för att uppmuntra besökare att utföra en specifik handling, som att fylla i ett formulär eller köpa en […]

Kontakta oss