En sak som vi tycker är återkommande i företagande, livet och såklart hemsidor och sökmotoroptimering. Är att kunna fokusera på det som är viktigt.
Vi har begränsat med tid. Begränsat med energi. Begränsat med resurser. Ja. Det finns helt enkelt saker som gör att vi inte har möjlighet att alla de saker som vore roligt.
När det kommer till sökmotoroptimering exempelvis, så finns det nästan oändlig antal sökord att sökmotoroptimera på. Men däremot är bra sökord begränsade.
Med “bra” tänker vi ur det relativa perspektivet. Beroende på vilken nisch man är i. Det geografiska området. Hur konkurrensen ser ut. Vad är det som i sluten ger positiv ROI helt enkelt. Vi vill lägga krutet där vi får mest PANG för pengarna.
Risken finns annars att man tunnar ut sina ansträngningar för mycket. Utan att veta vad som faktiskt ger då bäst avkastning.
Det är därför det ibland kan vara nyttigt att stanna upp och se att fokus ligger på rätt saker. Både i företagandet. Livet och såklart hemsidor och sökmotoroptimering.