fbpx

Söktrender: Köpa påskgodis online & göra eget påskgodis

Söktrender: Köpa påskgodis online & göra eget påskgodis

Veckan till ära så tittar vi närmare på söktermen påskgodis. Vad googlar vi när det kommer till påskgodis? Kan vi se några trender?

Tips på läsning:

5 fyndiga sökord för bagerier

5 sökords idéer för takduschar 

Köpa påskgodis online ökar varje år

Till att börja med kan vi utläsa att intresset för att beställa godis på nätet har ökat år från år enligt Google Trends. 

Särskilt i år ser det ut att bli rekord på exempelvis söktermen “påskgodis online”. Härifrån kan vi nog dra slutatsen att folk har börjat söka mer efter att köpa sitt påskgodis på nätet.

Göra eget påskgodis och påskgodis recept

När vi kollar påskgodis relaterade sökord så är “påskgodis recept” och “baka påskgodis” bland de mer populära termerna. Det ser alltså ut som det är allt mer poppis att göra eget godis.

Lite mer alternativa sökningar

Sen kommer det lite mer “alternativa” påskgodis sökningarna. Detta kanske hänger ihop med att vi vill göra eget godis. Dessa termer har funnits ett litet tag och fortsätter att öka. 

Detta är  “LCHF påskgodis”,  “sockerfritt påskgodis” och “vegansk påskgodis”.

Häng med i trenden

Så för den som säljer godis på nätet eller kanske har en butik som säljer godis. Finns här läge att hänga med i påskgodis trenden för att stå ut lite. Om inte i år. Så kanske nästa år.

Senaste inläggen

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Definiera Målgrupp Att rikta in sig på rätt målgrupp är avgörande för att skapa ett framgångsrikt nyhetsbrev. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att ett bra nyhetsbrev börjar med att förstå vem som läser det. Identifiera läsaren För oss är det viktigt att känna till vem som läser våra nyhetsbrev. Det handlar om att identifiera […]

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Kontakta oss