fbpx

Skala ner och fokusera på färre saker

En sak som vi tycker är återkommande i företagande, livet och såklart hemsidor och sökmotoroptimering. Är att kunna fokusera på det som är viktigt.

Vi har begränsat med tid. Begränsat med energi. Begränsat med resurser. Ja. Det finns helt enkelt saker som gör att vi inte har möjlighet att alla de saker som vore roligt.

När det kommer till sökmotoroptimering exempelvis, så finns det nästan oändlig antal sökord att sökmotoroptimera på. Men däremot är bra sökord begränsade.

Med “bra” tänker vi ur det relativa perspektivet.  Beroende på vilken nisch man är i. Det geografiska området. Hur konkurrensen ser ut. Vad är det som i sluten ger positiv ROI helt enkelt. Vi vill lägga krutet där vi får mest PANG för pengarna.

Risken finns annars att man tunnar ut sina ansträngningar för mycket. Utan att veta vad som faktiskt ger då bäst avkastning.

Det är därför det ibland kan vara nyttigt att stanna upp och se att fokus ligger på rätt saker.  Både i företagandet. Livet och såklart hemsidor och sökmotoroptimering.

Senaste inläggen

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Definiera Målgrupp Att rikta in sig på rätt målgrupp är avgörande för att skapa ett framgångsrikt nyhetsbrev. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att ett bra nyhetsbrev börjar med att förstå vem som läser det. Identifiera läsaren För oss är det viktigt att känna till vem som läser våra nyhetsbrev. Det handlar om att identifiera […]

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Kontakta oss