fbpx

Tips och tricks för att hålla digitala möten på nätet

Vill du ha lite tips och tricks när du ska hålla möten online? Då har du tur! I det här blogginlägget kommer vi att dela med oss av några tips och tricks som hjälper dig att göra dina onlinemöten till en succé. Oavsett om du är nybörjare eller har använt dig av onlinemöten i flera år garanterar vi att du kommer att lära dig något nytt.

Vi är ett företag som arbetar med digital marknadsföring och specialiserar oss på webbsidor, SEO och onlineannonsering. Här är våra tips och tricks för att hålla digitala möten online.

Tips för att hålla framgångsrika onlinemöten

Här har vi samlat några enkla tips på hur du på ett framgångsrikt sätt kan hålla i ett online-möte:

  • Innan du börjar mötet ska du se till att du har allt du behöver. Det gäller bland annat dagordningen, material som du ska presentera och ett sätt att ansluta till mötet.
  • När du är redo att börja, se till att alla är i mötesrummet och att ljud och bild fungerar som de ska. Du kanske också vill testa din internetanslutning i förväg för att se till att den är tillräckligt stark.
  • När mötet börjar ska du presentera dig själv och eventuella medpresentatörer. Se till att alla vet vem som talar och när.
  • Om du presenterar material, försök att hålla det kort och koncist. Undvik att läsa upp dem ordagrant – använd dem istället som en vägledning för din presentation.
  • Var medveten om din omgivning och vad som som sker under mötet. Om du behöver gå bort från datorn, låt alla veta det.

Vilka är de vanligaste misstagen som människor gör vid online-möten och hur kan de undvikas?

De vanligaste misstagen som människor gör i online-möten är följande :

1. Att inte presentera sig själv eller sina medpresentatörer i början av mötet.

2. De talar för långsamt eller för snabbt.

3. Läser upp ordagrant från det material som de presenterar.

4. Inte vara uppmärksam på sin omgivning eller på vad som händer under mötet.

Så där har du det – våra bästa tips och tricks för att hålla framgångsrika möten online. Om du följer dessa enkla riktlinjer är du på väg att genomföra möten som är produktiva och trevliga för alla deltagare.

Senaste inläggen

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Förstå din Målgrupp Att få besökare att omvandlas till kunder på din webbshop börjar med en sak: att verkligen förstå vilka de är. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att nyckeln ligger i att identifiera och tillgodose våra kunders behov, för det är när vi ger dem vad de vill ha som magin verkligen händer. […]

Kontakta oss