fbpx

5 sökords-tips för Bageri hemsidan

5 sökords-tips för Bageri hemsidan

I det här blogginlägget så kommer vi att gå igenom 5 sökord-tips på vad en bagare/konditor kan använda sig utav för att förbättra sin hemsidas SEO (sökmotoroptimering).

Om du som bagare/konditor erbjuder till exempel utkörning, glutenfritt bröd eller om du har en servering på ditt Bageri så kan dom här sökorden hjälpa dig att nåt ut till fler och rätt kunder på Google.

Tips på läsning

Google My Business för nybörjare

Säsongsanpassad SEO

Tips på sökord för bagare/konditor

 

  • Bageri med utkörning
  • Bageri med glutenfritt
  • Bageri som öppnar tidigt
  • Bageri med cafè
  • Bageri (sätt in valfri stad)

Med dom här sökorden så kan du få fler besökare på din hemsida och fler relevanta besökare som söker efter dom här sakerna på Google.

Varför använda bagare som sökord och inte konditori eller cafè?

Ja man kan ju fråga sig varför man ska använda sig utav bagare istället för det korrekta fackliga ordet konditori eller det vanliga ordet café. 

Enligt Google trends så är det faktiskt så att det vanligaste sökordet när man är ute efter ett gott bröd eller gott fikabröd/bakelse så är faktiskt bageri det mest populära.

Under månaden februari så görs det mest sökningar på just “bageri” och då gäller det att man har optimerat sin hemsida för just det sökordet. Om man inte har gjort det ännu så kan det vara dags att göra det.

Fördelar med att sökoptimera sin hemsida för specifika sökord

Att sökoptimera sin hemsida är viktigt för att få in trafik från t,ex Google och andra sökmotorer. Men om man vill ha in besökare/kunder som skulle passa in i din målgrupp så gäller det att använda specifika sökord som till exempel “bageri med utkörning”.

När du använder dig utav specifika sökord på din hemsida så anpassar du den efter din målgrupp och ökar då chanserna för att få fler besök på din hemsida som är ute efter din produkt eller tjänst.

Senaste inläggen

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Förstå din Målgrupp Att få besökare att omvandlas till kunder på din webbshop börjar med en sak: att verkligen förstå vilka de är. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att nyckeln ligger i att identifiera och tillgodose våra kunders behov, för det är när vi ger dem vad de vill ha som magin verkligen händer. […]

Kontakta oss