fbpx

Hur tydligt visar du din E-postadress?

Hur tydligt visar du din E-postadress?

Att göra det enklare för dina besökare/kunder att ta kontakt med dig som företagare är en viktigt del av en hemsidas användarupplevelse. 

Desto enklare det är för kunden/besökaren att komma i kontakt med dig desto troligare är det att dom utför den typen av handling på din hemsida.

Ett av dom mer populärare sätten för att ta kontakt med exempelvis ett företag är genom mail. Därför är det viktigt att ha en synlig e-postadress på sin hemsida.

Tips på läsning

Vad är https (SSL) och varför ska du bry dig?

Så gör du för att ändra SEO-titeln i Yoast

Här kan du placera din e-postadress så att den blir så synlig och tydlig.

  • Visa e-postadressen i sidhuvudet och sidfoten

För att göra sin e-postadress synlig men ändå så att det inte tar över och är i vägen för innehållet så kan man t,ex placera den högst upp i sidhuvudet (headern).

Man kan också lägga den i sidfoten samtidigt som man visar den i sidhuvudet.

Då kommer din e-postadress automatiskt synas på hemsidans alla sidor både i sidhuvudet och i sidfoten.

  • Lägg till din e-postadress i en text och uppmana till handling

Man kan också välja att placera sin e-postadress i en text där man lite snyggt skriver t,ex att … är du intresserad eller har några frågor så är du välkommen att kontakta oss via vår e-post: exempel@1234.se. 

När man skriver in sin e-postadress i en text på hemsidan så kan det vara bra att den passar in i texten så att det blir en röd tråd. Annars så kan detta uppfattas som konstigt och besökarna kanske inte kommer att höra av sig till dig via mail eller missa den helt.

  • Visa din e-postadress med en knapp

Ett sätt för att göra sin e-postadress mer synlig och tydlig är att man kan placera en eller flera knappar på sin hemsida med sin e-post. Knapparna kan man dessutom styla så att dom passar hemsidans tema och det blir även snyggt och ger ett professionellt intryck. En knapp kan komma att förbättra din användarupplevelse och kan göra så att fler besökare kanske återvänder till hemsidan.

Senaste inläggen

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Förstå din Målgrupp Att få besökare att omvandlas till kunder på din webbshop börjar med en sak: att verkligen förstå vilka de är. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att nyckeln ligger i att identifiera och tillgodose våra kunders behov, för det är när vi ger dem vad de vill ha som magin verkligen händer. […]

Kontakta oss