fbpx

Därför rankar inte din sida på Google

Vi brukar få frågor om varför en webbsida eller e-handel shop inte rankar på Google eftersom vi är ett företag inom digital marknadsföring med fokus på webbsidor, SEO och onlineannonsering.

Vi har samlat några av de vanligaste orsakerna till detta.

Det beror mycket från fall till fall. Enklast är det i alla fall att titta på varje enskild webbsida. Mejla oss på info@sormlandswebbyra.se eller lämna en kommentar här i bloggen så kanske vi snabbt kan hitta problemet ifall du inte kan hitta din sida.

Det beror mycket från fall till fall. Enklast är det i alla fall att titta på varje enskild webbsida. Mejla oss på info@sormlandswebbyra.se eller lämna en kommentar här i bloggen så kanske vi snabbt kan hitta problemet ifall du inte kan hitta din sida.

9 orsaker till att du inte kan hitta din sida

    • Hemsidan har ännu inte hunnit bli indexerad för Google.
    • Hemsidan kan ha en meta tagg som säger att sökmotorerna inte ska indexera hemsidan eller följa länkarna som finns på webbplatsen. Titta i ROBOTS.TXT-FILEN så att du inte blockerar sökmotorerna.
    • Hemsidan är helt ny och har inga länkar som är riktade till hemsidan.
    • Google har gjort manuella åtgärder mot din webbplats.
    • Hemsidans innehåll är identiskt med en annan hemsida.
    • Hemsidan har för lite textinnehåll så sökmotorn inte kan förstå sidan.
    • Hemsidans sökord är inte relevant för sökningarna i sökmotorn för just den sökfrasen man letar efter på hemsidan.
    • Hemsidan kan blivit hackad, svartlistad eller ha några tekniska problem.

Tips på läsning

Google Analytics – Gudie

Senaste inläggen

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Definiera Målgrupp Att rikta in sig på rätt målgrupp är avgörande för att skapa ett framgångsrikt nyhetsbrev. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att ett bra nyhetsbrev börjar med att förstå vem som läser det. Identifiera läsaren För oss är det viktigt att känna till vem som läser våra nyhetsbrev. Det handlar om att identifiera […]

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Kontakta oss