fbpx

Varför skaffa Google My Business – 9 anledningar

Vi har tidigare skrivit om Google My Business för nybörjare. Om du inte skaffat Google Business än, så tänkte vi här ge några anledningar till att du ska skaffa gratis verktyget för företaget.

1. Google My Business är ett helt kostnadsfritt marknadsföringsverktyg. Skaffa gratis konto här.

2. Med Google My Business kan du ange ditt företags adress i en karta som gör det enklare för dina kunder att hitta till ditt företag.

3. Bättre synlighet i sökmotorn Google. Med Google My Business kommer dina annonser och produkter att riktas till användare som söker efter liknande produkter.

4. Fler marknadsmöjligheter med Google My Business. När du skapar ett konto i Google Business så öppnar du upp för en ny interaktiv kommunikationskanal med dina potentiella och befintliga kunder.

5. Med Google Hangouts kan du kommunicera med dina kunder och på sätt engagera och främja relationerna mellan dig och dina befintliga kunder.

6. Analyser. Med Google My Business så får du en kundinsikt där du kan läsa av statistik om hur dina kunder har agerat på din företagshemsida.

7. Du får tillgång till Google Analytics som är Googles alldeles egna analyseringsverktyg som samlar och spårar information om hur kunder har kommit till din webbplats och hur länge dom har stannat på olika sidor och vart och när dom lämnade webbplatsen.

8. Kundrecensioner. Med Google My Business får du ta del av dina kunders recensioner och får även möjlighet att uppmuntra och svara på dina recensioner.

9. I Google My Business så medföljer ett flertal viktiga verktyg som gör det möjligt att du aktivt kan utveckla och förbättra din marknadsföring för din webbplats.

Senaste inläggen

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Så gör du ett bra nyhetsbrev

Definiera Målgrupp Att rikta in sig på rätt målgrupp är avgörande för att skapa ett framgångsrikt nyhetsbrev. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att ett bra nyhetsbrev börjar med att förstå vem som läser det. Identifiera läsaren För oss är det viktigt att känna till vem som läser våra nyhetsbrev. Det handlar om att identifiera […]

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Kontakta oss