fbpx

Därför är det viktigt med en synlig adress på hemsidan.

Därför är det viktigt med en synlig adress på hemsidan

En hemsida bygger bland annat på att få sina kunder att enklare att hitta information, produkter och tjänster. 

Men när man har en hemsida som rankar bra på Google och har en bra användarupplevelse så är man inte helt färdig. Det är också viktigt att man tar med sina kontaktuppgifter som telefonnummer, e-post och adress.

Varför är det viktigt med en synlig adress på hemsidan?

Det är viktigt att göra sin adress synlig på hemsidan så att det blir tydligt för besökaren vart man kan hitta dig. Besökaren sparar tid och slipper också lämna hemsidan för att söka upp din adress.

Tips på läsning

6 tips för en bättre landningssida

8 fyndiga sätt för mer trafik till hemsidan

Tips på vart du kan placera din adress på hemsidan så att den syns och det blir tydligt.

  • Visa adressen i sidfoten

Att placera sin adress i sidfoten blir både snyggt och det är ett smart ställe att placera den då sidfoten kommer att synas på alla sidor som besökaren går in på.

Det bidrar också till användarupplevelsen då det förenklar för besökaren att snabbt hitta din adress.

  • Visa adressen i sidhuvudet

Med adressen synlig i sidfoten så kan man göra det ännu tydligare genom att placera adressen även i sidhuvudet. Fördelen med det är att då kan besökaren se den både längst ner på hemsidan men även högst upp. 

Det gör det ännu mer tydligt och då ökar också chansen att besökaren skriver till dig.

  • Förtydliga din adress på exempel på en “Om oss” sida

Ett sätt för att göra sin e-postadress mer synlig och tydlig är att man kan placera en eller flera knappar på sin hemsida med sin e-post. Knapparna kan man dessutom styla så att dom passar hemsidans tema och det blir även snyggt och ger ett professionellt intryck. En knapp kan komma att förbättra din användarupplevelse och kan göra så att fler besökare kanske återvänder till hemsidan.

Senaste inläggen

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad kostar ett sökord – Prisguiden för SEO och AdWords

Vad innebär sökordskostnad När vi hjälper företag att synas bättre på nätet, pratar vi ofta om sökordskostnad. Det är priset du betalar för att dina annonser ska visas när någon söker på specifika ord eller fraser i sökmotorer som Google. Grunderna i kostnad per klick Kostnad per klick (CPC), är det belopp vi betalar varje […]

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Hur får jag besökare att bli kunder på min webbshop?

Förstå din Målgrupp Att få besökare att omvandlas till kunder på din webbshop börjar med en sak: att verkligen förstå vilka de är. Vi på Sörmlands Webbyrå AB vet att nyckeln ligger i att identifiera och tillgodose våra kunders behov, för det är när vi ger dem vad de vill ha som magin verkligen händer. […]

Kontakta oss